Toon Holtmaat, clubkampioen met Tan, predicaat U en 98,5 punten

KVO
Gepubliceerd door in Nieuws ·
In het weekend van 18 en 19 november 2023 werd de gezamenlijke verenigingstentoonstelling gehouden van de HKSV en de KVO in het “Excelsiorhuis” in Hengelo(O). Deze show, de zogenaamde Noabershow, stond tevens in het teken van het 125-jarig bestaan van de HKSV.

Voorafgaande aan de show zijn de ingezonden raskonijnen gekeurd. Er werden door de keurmeesters bij de konijnen in totaal maar liefst vier maal het hoogste predicaat U van uitmuntend toegekend. Een Rex castor van Alfons ten Hag (HKSV), een Kleurdwerg ijzergrauw van Ben Schotman (HKSV) en een Tan zwart van Peter Oude Groothuis (HKSV) werden beoordeeld en ontvingen het predicaat U en 98 punten. De winnaar van de show ook een Tan zwart werd Toon Holtmaat (KVO) met eveneens predicaat U en 98,5 punten. Dit leverde Toon meteen het clubkampioenschap op voor 2023 van KVO ’t Raskonijn. Vier maal het predicaat  U bij de konijnen op de Noabershow, dit is een geweldige prestatie en komt meestal alleen maar voor op een grote landelijke tentoonstelling.

De volledige resultaten van deze show zijn te vinden onder “Uitslagen”, rubriek “Noabershow” en dan “Uitslagen afdeling konijnen 2023”.