Kleindierhobby in Hengelo is springlevend

Het ‘In stand houden van zeldzame- en oorspronkelijke rassoorten bij hoenders, konijnen en duiven’. Dat is het doel- en uitdaging waarvoor de Hengelose Kleindieren Sportfokkers Vereniging zich inzet. En dat willen de leden van deze kleindiervereniging dan ook graag laten zien met haar ‘Noabershow’ op 20 november a.s.

Samen met haar zusterverenigingen, de KVO ‘t Raskonijn uit Oldenzaal en de O.S.V. uit Enschede presenteert de Hengelose Kleindieren Liefhebbers Vereniging een fraaie collectie van konijnen, sierduiven, oorspronkelijke-duiven en Cavia’s. Allen samengebracht in Het ‘Excelsiorhuis’ aan de Geerdinksweg 40 in hengelo. Belangstellenden kunnen deze dieren hier komen bewonderen op zondag 20 november 2022 van 10:00 uur - 17:00 uur. Toegang is gratis.

Op weg naar een bijzonder jubileum

Helaas zullen óók dit jaar weer alle hoenders en watervogels thuis moeten blijven als gevolg van de overheidsmaatregelen tegen vogelgriep. Ondanks al deze maatregelen is de liefde voor de hobby onder de Hengelose kleindierliefhebbers er niet minder op geworden.

Dat laatste mag blijken uit het enthousiasme waarmee de leden van de HKSV zich nu al aan het warmlopen zijn voor het 125-jarig jubileum in 2023. De HKSV is daarmee niet alleen één van de oudste verenigingen van Hengelo, maar ook één van de oudste verenigingen van kleindierliefhebbers binnen Nederland.