Combinatie Tijman clubkampioen bij KVO in Oldenzaal

OLDENZAAL - De fokkerscombinatie Tijman uit Losser is er afgelopen weekend in geslaagd om het clubkampioenschap in de wacht te slepen op de 62ste clubshow van KVO 't Raskonijn in cafe Moatman in Oldenzaal. Een fraaie jonge Duitse hangoor voedster in de kleur konijngrijs werd met het predicaat 'Fraai' en 96,5 punten als beste dier aangewezen.

Naast het
beste konijn van de show kreeg de combinatie Tijman ook de prijs voor het mooiste ingeschreven viertal en tevens wisten zij het hoogst aantal punten te verzamelen. Fokkerij de Papillon uit Rossum werd met een zwarte Papillon reservekampioen. In de zogenaamde jonge dierenklasse werd Rob Ziemerink uit Oldenzaal met een Rexdwerg dalmatiner zwart de winnaar.

De overige uitslagen: Groepsprijzen: Mooiste dier kleur: Kleurdwerg konijngrijs van de combinatie Tijman; mooiste tekeningdier: Papillon zwart van Fokkerij de Papillon; mooiste dier kleurpatroon: Tan zwart van Toon Holtmaat uit Glanerbrug; mooiste hangoor: Duitse hangoor van de combinatie Tijman uit Losser en mooiste dier groep wit: Pool blauwoog Joop Damink uit Rossum; mooiste dier bijzondere haarstructuur: Rexdwerg dalmatiner zwart van Herman Moleman uit Rossum.

Rasprijzen: Vlaamse Reus geel van Paul Bartelink uit Oldenzaal; Papillon blauwgrijs en zwart van fokkerij de Papillon uit Rossum; Papillon madagascar van Marcel Brunink uit Losser; Duitse Hangoor konijngrijs van de combinatie Tijman uit Losser; Tan zwart van Toon Holtmaat uit Glanerbrug; Lotharingerdwerg van Marcel Brunink; Papillondwerg van Marcel Brunink; Rexdwerg dalmatiner zwart en driekeleur van Herman Moleman uit Rossum; Nederlandse hangoordwerg van Anne Holtmaat uit Glanerbrug; Kleurdwerg konijngrijs en chinchilla van de combinatie Tijman uit Losser; Pool blauwoog van Joop Damink uit Rossum; Kleurdwerg tanpatroon van Herman Oldenhof uit Hengelo.

Bron: TC Tubantia