Toon Holtmaat clubkampioen met jonge ram Tan zwart

De digitale catalogus van onze clubshow, die met succes voor de derde achtereenvolgende keer is ondergebracht bij de Noabershow, staat online.

Voor de tweede keer in de afgelopen drie jaar showde een inzender van KVO het beste dier van deze show. Winnaar van de Noabershow en clubwinnaar werd Toon Holtmaat met de jonge ram Tan zwart (9ZO-442) met het predicaat  F en 96,5 punten. Rob Ziemerink werd reservekampioen met een jonge ijzergrauwe Kleurdwerg voedster (9ZO-561) eveneens met het predicaat F en ook 96,5 punten.

Van de jeugdleden was Jenna Steynis met een zwarte Wener voedster de beste, Bjorn Brunink werd met het wel moeilijke tekeningras, de Lotharingerdwerg, tweede. Nieuw dit jaar was dat leden ook konden inschrijven voor de zogenaamde Internationale klasse, Herman Oldenhof werd met Kleurdwerg tan blauw van het vrouwelijk geslacht uitgeroepen als eerste winnaar. De puntentelling voor deze klasse is afwijkend met de Nederlandse. Hij haalde het predicaat V van “vorzüglich“ en 97 punten.